Table of Contents
Ons bureau bouwt white hat-links voor ambitieuze websites. Met behulp van een procesgestuurde aanpak met een geavanceerde linkbuilding-strategie, verbeteren onze linkbuilding-services uw zoekmachine rankings en SEO-prestaties aanzienlijk. Ons proces werkt door het verwerven van zeer relevante links naar belangrijke doelpagina's op uw domein, wat de belangrijkste rankingfactor is.
Je slaagkans is sterk afhankelijk van de sector waarin je actief bent én van je concurrentie. Als je geen kwalitatieve inhoud wilt of kunt creëren, is het veel interessanter om zelfs niet aan linkbuilding te denken. Geen enkele gereputeerde en kwalitatieve website gaat immers naar jou linken als er niets kwalitatiefs is om naar te linken.. Hoe scoor je toch zonder backlinks? . Het duurt alleen wat langer. Een duwtje in de rug kan dus geen kwaad. Daarom raden wij altijd aan om wel in te zetten op backlinks. Kun je ranken zonder content? Ja, raar maar waar, ranken zonder content is mogelijk.
Je begrijpt dat de zoekmachines lorem ipsumteksten als niet-relevant beschouwen. We geven dit dus alleen maar mee omdat sommigen zich de vraag stellen of het kan. Verder raden we dit ten strengste af!.
In veel gevallen gaat het hier om een kwalitatieve link die naar inhoudelijke content op je site verwijst. In veel gevallen, maar niet altijd, dus is het verstandig om in de gaten te houden welke sites naar jouw pagina’s linken. Zelf geïnitieerde links, die op basis van gerichte linkbuildingactiviteiten worden gerealiseerd.
Maar wat is dan de juiste manier? In principe komt het neer op twee zaken: Niet het algoritme willen manipuleren door om Google heen te werken en links te kopen of deze op een andere excessieve manier te verkrijgen. En zorgen dat je content dusdanig relevant is dat je op een autonome manier links opbouwt, doordat anderen naar jouw content linken.
Het snel proactief opbouwen van een grote hoeveelheid links is dan ook uit den boze als je toekomstbestendig resultaat wil behalen. Samengevat draait het er bij het onderhouden van je website dus om voortdurend aandacht te besteden aan het met beleid opbouwen van kwalitatieve externe links. Het Search Engine Ranking Factors-onderzoek Het Search Engine Ranking Factors-onderzoek dat SEO-softwaregigant Moz elke twee jaar uitvoert, geeft in ieder geval een duidelijk beeld: de aanwezigheid van de juiste externe linkjes, op een juiste manier ingezet, blijft van groot belang voor een goede ranking door Google.
Fig. 1 Resultaten Search Engine Ranking Factors door MOZ 2017 Opvallend is dat ook in 2015 punten zoals hieronder beschreven het meeste effect bleken hebben op het algoritme van Google. Fig 2. MOZ Search Engine factors 2015 Als de resultaten uit deze Moz-onderzoeken enigszins matchen met het geheim van Google over de zwaarte van de diverse rankingfactoren, dan kan de verwachting alleen maar zijn dat SEO-trucs die in het verleden succesvol bleken, ook in de toekomst van groot belang zullen blijven - Het fenomeen linkbuilding speelt dus een sleutelrol..
Welke aandachtspunten zou je in het achterhoofd moeten houden als je met linkbuilding aan de slag gaat? Ik zet er een aantal voor je op een rij. Wat kost een link voor linkbuilding?. 1. Het ideale aantal links Externe linkbuilding moet ‘met beleid’ worden gedaan, omdat Google erg streng is op vermeend misbruik van externe links - Linkbuilding strategie.
Mijn advies luidt dan ook onderscheid te maken tussen links die vanuit marketingperspectief worden opgezet (denk aan het aanmelden van de link op een inhoudelijke verzamelpagina) en links die op basis van content (een relevant blog bijvoorbeeld) worden gelegd. De links vanuit marketingperspectief dien je voorzichtig door te voeren. Zo’n 1 tot 2 links per week lijkt door Google getolereerd te worden.
Ook het effect van linkbuilding op basis van relevante content heeft tijd nodig. Die tijd besteed je met name aan het realiseren van inhoudelijke content en het contact zoeken met partijen waar deze inhoudelijke content interessant voor zou kunnen zijn. Het is in feite een win-winsituatie: de één levert inhoudelijke content en de ander levert de link.
2. De kwaliteit van links Externe links variëren vaak in kwaliteit, waarbij backlinks van kwalitatief goede sites met autoriteit de vindbaarheid van je eigen site tegemoetkomen - Maar linkbuilding kan ook bijdragen tot de verdere groei van je website. Aandachtspunten om backlinks te realiseren zijn: De populariteit van de website die linkt naar de jouwe. Deze wordt gemeten met behulp van de pagerank die een bepaalde pagina heeft.
Er zijn organisaties die een hele studie maken van het ontrafelen van het Google-algoritme. Deze organisaties bieden tools die (op basis van eigen inschatting) inzicht geven in de pagerank van pagina’s zoals de Open Site Explorer van MOZ en In, Link Rank van SEO Powersuite. Het aantal links dat van een bepaalde website naar jouw eigen website gaat, telt slechts 1 keer mee.
Relevantie van het onderwerp. Hoe beter de externe website aansluit bij het onderwerp van je eigen site, des te hoger de relevantie die Google toekent aan je link. Kijk ook goed naar dofollow- en nofollow-links. In het artikel over nofollow-links wordt beschreven wat hier precies mee wordt bedoeld en als je een nofollow- en een dofollow-link inzet. Linkbuilding en links maken.
Bij commerciële teksten (waar je misschien voor betaald hebt) zet je een nofollow-link. Hiermee zeg je eigenlijk dat je niet verantwoordelijk bent voor de pagina en dat Google die link dus niet moet volgen. Kijk dus goed of de pagina waarvandaan je wilt linken, dofollow-links plaatst en niet alleen maar nofollow-links.
Heb je alleen dofollow-links, dan ziet Google dat als onnatuurlijk, en onnatuurlijkheid wekt wantrouwen bij de zoekmachine en heeft vaak een negatief effect op de ranking. 3 (Link building volgens de richtlijnen van Google). Relevante ankerteksten De ankertekst is de tekst die de link naar jouw website ondersteunt. Google neemt de ankerteksten mee in de beoordeling van de relevantie van je website voor een zoekopdracht.
Er bestaat een aantal aandachtspunten als het gaat om het kiezen van een goede ankertekst (zie ook het Frankwatching-artikel over ankerteksten). Maar linkbuilding kan ook bijdragen tot de verdere groei van je website. Duidelijk is in ieder geval dat Google wil dat er een goede variatie zit in het soort ankerteksten. Veelgebruikte vormen zijn: Merknaam URL’s Zoekwoorden Om de relevantie van de ankertekst en de variatie hierin te beïnvloeden, is het verstandig om bij het realiseren van een link naar je site ook direct een suggestie voor de ankertekst te doen.
Actualiteit van de link Google kijkt naar de actualiteit van de content en daarmee ook naar de actualiteit van de links. Linkbuilding - Cruciaal voor succesvolle SEO. De groei van het aantal links naar een pagina, is een indicatie voor de actualiteit en relevantie van deze pagina. En relevante content wordt zoals bekend door Google beloond.
Dat kun je bijvoorbeeld zo organiseren: Kies een aantal pagina’s waar je naartoe wil linken. Bijvoorbeeld omdat je de informatie op deze pagina het liefst wilt delen, of kies voor de top 10 meest bezochte pagina’s van je website. Kies dan een relevante ankertekst voor elke pagina. Plan de links in en houd daarbij rekening met het hierboven aangeraden maximum aantal links per week.
Ik raad hierbij aan elk half jaar de top 10 tot top 25 contentitems te actualiseren en aan te vullen, zodat de pagina ook in de toekomst relevant blijft en regelmatig op een natuurlijke wijze nieuwe backlinks ontvangt. Het toevoegen van 5 linkjes naar dezelfde pagina is dus minder gemakkelijk in hetzelfde tempo vol te houden dan het toevoegen van linkjes verspreid over diverse pagina’s (Hoe kom je aan backlinks?).
Door de linkjes gedoseerd toe te voegen over de pagina’s die je relevant vindt, is het tempo gemakkelijker vol te houden. Linkbuilding Amersfoort. De freshness score die de pagina heeft waar de link vandaan komt, heeft een invloed op de waardering die deze link krijgt. Een link van een oude, statische pagina die al langere tijd niet meer is bezocht door de Google-crawlers omdat er geen nieuwe content op geplaatst is, heeft minder effect dan een link van een pagina waar veel content op wordt toegevoegd.
5. Spamscore Het is van belang op regelmatige basis het totale aantal links, het aantal links per pagina en de kwaliteit van de links te controleren. Dat kun je doen op basis van de zogenaamde spamscore van de backlinks. Een veelgebruikte tool om de spamscore te achterhalen is de Open Site Explorer van Moz. Hoe doe je aan linkbuilding?.
Het is een goed streven om vooral links met een groene spamscore te hebben en om links die dat op een zeker moment niet meer hebben, te laten verwijderen. Open Site Explorer Als de beheerder van de betreffende website de spamscore van de backlinks elk kwartaal doorloopt wordt duidelijk welke links een negatieve spamscore hebben.
Daarnaast kan de beheerder natuurlijk controleren of het aantal links per pagina voldoende blijft groeien. Op die manier is het gehele proces beheersbaar en zorg je ervoor dat je vooral backlinks hebt die een positieve bijdrage aan de beoordeling van jouw eigen site door de zoekmachines hebben. Let op! Het in één klap verwijderen van 5 tot 10 links kan uiteraard wel een negatief effect hebben op de linkwaarde, dus ook verwijderen van links moet, net zoals het toevoegen van links, met beleid gebeuren.
More from SEO website, Zoekmachine optimalisatie, SEO marketing
Table of Contents
Latest Posts
Woning Beveiliging
Backlinks Naar Mijn Website?
Uitleg Over Backlinks Voor Seo
All Categories
Navigation
Latest Posts
Woning Beveiliging
Backlinks Naar Mijn Website?
Uitleg Over Backlinks Voor Seo