Table of Contents
Zelfs in branches waar je daar misschien niet verwacht. Fashion bijvoorbeeld (hvad er linkbuilding). Kijk maar eens naar dit voorbeeld: Naast de backlinks scoren woordenboeken doorgaans op heel veel zoekwoorden. 16. Checklist Strategie Checklisten zijn altijd populair. Een simpele en effectieve lijst om te zien of alles is behandeld. In elke branche is een dergelijke lijst handig.
Kijk maar eens wat deze ene checklist oplevert: Zorg ervoor dat je checklist zo kort en praktisch mogelijk is. Je moet dingen kunnen afvinken (linkbuilding definitie). 17. Kopersgidsen Een kopergids is een uitleg over de werking van een (groep) producten. Bijvoorbeeld een uitleg over fitness apparaten, zoals loopbanden. Of een uitleg over het kopen van een laptop, juiste bureau + stoel of een geschikte elektrische fiets.
Bijvoorbeeld: Het opstellen van een kopersgids is relatief eenvoudig. Bespreek alle onderdelen van een productgroep die belangrijk zijn om rekening mee te houden bij een aankoop. Zoals je bijvoorbeeld bij de aankoop van een loopband rekening moet houden met het formaat, verschillende standen en programma’s die erop staan geprogrammeerd. Zoek vervolgens contact met bloggen en forums die over dat onderwerp schrijven.
Bijvoorbeeld de beste memes ooit gemaakt: Je kan deze afbeeldingen zelf ontwikkelen en verspreiden. E-mail andere websites die al eerder vergelijkbare afbeeldingen hebben geplaatst of gedeeld. Laat ze weten dat ze de afbeeldingen gratis over kunnen nemen, zolang ze een link terugplaatsen als bronvermelding. 19. Controverse, Hypes en Mythes Over controverses, hypes en mythes wordt in elke branche enorm veel aandacht besteed.
Het houdt mensen enorm bezig en gaat vaak gepaard met emotionele reacties. Donald Trump met zijn uitspraak over Mexico bijvoorbeeld (alles over linkbuilding). Of controversie van Gary Vaynerchuk die zegt dat ondernemers minstens 12 uur per dag moeten werken en verder niet moeten zeuren. Ook zijn er in elke branche vaak levendige discussies over bepaalde strategieën die gehanteerd worden door spelers in het veld.
In marketing is dat en . In elke branche is er wel iets. Content over deze onderwerpen staat garant voor aandacht en backlinks. Zorg ervoor dat je specifiek bent in alles wat je schrijft. Een belangrijk punt aanvliegen is al genoeg. Je hoeft niet alle mythes uit de gehele industrie te bespreken.
Er zijn vele redenen waarom websites foto’s van andere overnemen. Omdat de foto erg mooi is, grappig of een praktisch nut vervuld. Maar ook foto’s van bekende personen, grafieken en productfoto’s. Denk bijvoorbeeld aan een goede foto van een nieuwe i, Phone of verkiezingsuitslag. Deze afbeeldingen kan je zelf ook maken en vrij beschikbaar stellen om te gebruiken, mits er een bronvermelding is.
Waarschijnlijk heb je wel eens een foto gezien die er ongeveer zo uitziet: Callcenter- en receptionisten foto’s. Misschien wel de meest gebruikte foto’s ooit - linkbuild pakket. Als je op deze foto zoekt in Google, krijg je meer dan 21 miljoen resultaten te zien. 23. Samenvattingen Samenvattingen zijn een effectieve manier om backlinks te verzamelen, mits je de juiste dingen samenvat.
Organiseer een Event Evenementen trekken altijd aandacht. Want zowel mensen die er heen gaan als mensen die het organiseren, hebben er zin in! Daarnaast is het makkelijk om een event genoemd te krijgen op nieuwswebsites. Denk bij evenementen bijvoorbeeld aan: Beurzen en congressen, Seminars en presentaties, Sportevenementen, Klanten- en leveranciers dagen, Vieren van jubilea, Verhuizingen en openingen, Workshops, Exposities, Webinars Kijk bijvoorbeeld eens naar de huishoudbeurs.
Een alternatief is een vertaling maken en dat beschikbaar stellen aan de website zelf. Zo hebben we bij Klik Proces vertalingen gemaakt voor de SEO tool SEOProfiler. Na de aankondiging hiervan hebben we een link ontvangen vanuit een nieuwsartikel (Klik Proces heette toen nog Little b). 26. Vergelijking Strategie Vergelijkingen zijn altijd populair.
Bijvoorbeeld de vergelijking tussen de tv-series Vikings en Game of Thrones: Wat je ook veel ziet, zijn vergelijkingen tussen 2 nieuwe devices zoals de nieuwe i, Phone en Samsung, de vergelijking tussen een nieuw en ouder boek van dezelfde auteur of verschillende producten van dezelfde fabrikant. Dat zijn de logische vergelijkingen.
Zolang jouw vergelijking uniek is en het onderwerp leeft bij de doelgroep. Maar ook vergelijkingen die (op het eerste gezicht) totaal geen praktisch nut hebben, kunnen wel veel aandacht opleveren. Cabaretiers hebben daar een handje van. Wat zijn backlinks. Een ander voorbeeld is: uit het boek Freakonomics. Met ongeveer 350. 000 zoekresultaten een veelbesproken onderwerp.
En juist daarom trekken ze de aandacht, zeker wanneer er een soort aan het eind zit. Wat je vaak tegenkomt bij vergelijkingen zijn termen als: ofvsverschil tussenwelkevergelijkbaar metalswaarom een X als een Y is, Overeenkomsten tussen Op het gebied van linkbuilding is het effectief, omdat je 2 doelgroepen aanspreekt. Vergelijk je 2 merken, spreek daarmee beide community’s aan.
27. Nieuws Takeover Formule Nieuws Takeover Formule is elegant door zijn eenvoud en het werkt als volgt: Een bedrijf publiceert nieuws Dat mag van alles zijn. Aankondiging van een product, dienst, mededeling over het bedrijf, resultaten, overnames, faillissement, aankondiging. Wat het nieuws precies is, maakt niet uit (linkbuilding duitsland). Als het nieuwsartikel maar massaal wordt opgepakt door andere websites.
Wat je vervolgens doet is inspelen op dit nieuws door een element toe te voegen: Stuk schrijven wat het tegenovergestelde is van het origineel, Toevoeging op het stuk wat niet benoemd of onderbelicht is, Een extra toevoeging op nieuws wat is aangekondigd, Mening over het origineel Bijvoorbeeld wanneer Google zijn kwartaalcijfers openbaar maakte, publiceerde Wordstream een overzicht van de meest dure Ad, Words zoekwoorden.
Het resultaat is bizar goed voor 1 pagina (ruim 900 verwijzende domeinen): 28. (Expert) Interview Strategie Interviews zijn een fantastische manier om aandacht op je blog te vestigen. Maak een lijst met websites waar jij graag een link van wilt hebben en kijk of ze eerder naar interviews of opiniestukken hebben gelinkt (Hoe kom je aan goede backlinks?).
Als je iemand interviewt zorg er dan wel voor dat diegene een bekende naam is. Een BN’er zijn of een bekende binnen een branche of vakgebied. Probeer tijdens het interview zoveel mogelijk vragen te stellen, die nog niet eerder gesteld zijn of waar nog geen compleet antwoord op is. Bijvoorbeeld: Expert binnen een branche, Expert op 1 specifiek gebied, Algemeen prominent figuur, Starter of start-up, Concullega, Bedrijf in dezelfde keten, Bedrijf met gerelateerde diensten, Persoon die in het vakgebied gefaald heeft en wat daarvan te leren is, Bekend persoon over een onderwerp, Expert op andere gebieden, Lokale bekendheid, Bekende Nederlander Denk bij de insteek aan: Humor, Persoonlijk, Educatief, Gesprek over een belangrijk onderwerp, Controversiële vragen, Vraag en antwoord vanuit jou of andere mensen Het kan een grappig interview zijn als Steven Colbert met Pew, Die, Pie (21 backlinks) of serieuzer als Richard Dawkings die Derren Brown interviewt (32 backlinks) - Linkbuilding en autoriteit.
Specifiek Probleem Oplos Strategie Geef een oplossing voor 1 specifiek probleem. Dat mag een klein of groot probleem zijn. Belangrijker is dat er zoveel mogelijk mensen worstelen met dit probleem. Hoe werkt linkbuilding en wat zijn de voordelen in 2022?. Bijvoorbeeld 1 techniek om je sales te verbeteren zoals dit voorbeeld: Waarbij de uitleg in feite maar 1 handeling betreft tijdens een verkoopgesprek, die je doet om de kans tot een verkoop te vergroten.
Bekijk dit epische voorbeeld van Dollar Shave Club die in 90 seconden precies uitlegt hoe het zit: En de aandacht (en backlinks) die het filmpje trekt: De video mag ook een animatie zijn, cartoon of poppen. linkbuilding definitie. Op welke manier de video precies is gemaakt, geeft geen enkel verschil voor de backlinks die de video aantrekt.
Humor Strategie Humor doet het altijd goed om aandacht te genereren. Moppen, stripverhalen, parodies, sketches. Bedenk een grappige manier om onder de aandacht te komen bij jouw doelgroep. Check deze briljante strip over 10 vaak fout geschreven woorden: 33. Update Oude Content Als je al een pagina hebt die goed scoort in Google, dan is het zeer effectief om dat verbeteren om nog beter te scoren.
Doe daarna nog meer outreach naar bestaande en nieuwe websites en gebruik alle bestaande aandacht als social proof tijdens je nieuwe outreach pogingen. Wat ook een optie is, is oude content opzoeken van websites waar jij een link van wilt hebben. Verbeter een gedeelte van deze content en biedt dat aan met een link naar jouw website uiteraard. Waarom kiezen voor linkbuilding?.
Content Uittypen Wanneer een website audio of video’s maakt, typ je 1 of meerdere stukken hiervan uit - linkbuilding denemarken. Het is slim om vooraf te vragen of de website dit ziet zitten. Sommige websites, vooral vloggers, zijn je daarvoor erg dankbaar. In die content link je terug naar jouw website. 35. Content Verfilmen of Inspreken Andersom kan natuurlijk ook.
More from Zoekmachine optimalisatie, Zoekmachine Marketing
Table of Contents
Latest Posts
Woning Beveiliging
Backlinks Naar Mijn Website?
Uitleg Over Backlinks Voor Seo
All Categories
Navigation
Latest Posts
Woning Beveiliging
Backlinks Naar Mijn Website?
Uitleg Over Backlinks Voor Seo